Køb nu, betal senere
Køb nu, betal senere

Nyd din Lightswing® med det samme

30 dage til at skifte mening
30 dage til at skifte mening

Så du har tid til at tænke over det

Bestil inden kl. 16 for afsendelse samme dag
Bestil inden kl. 16 for afsendelse samme dag

Vi forbereder din ordre samme dag

Vilkår og betingelser

Artikel 1 – Definitioner

I disse vilkår og betingelser skal følgende udtryk have følgende betydninger:

1. Tillægsaftale: en aftale, hvor forbrugeren erhverver produkter, digitalt indhold og/eller tjenester i forbindelse med en fjernsalgsaftale, og disse varer, digitalt indhold og/eller tjenester leveres af iværksætteren eller en tredjepart på grundlag af en aftale mellem denne tredjepart og iværksætteren;
2. Refleksionsperiode: den periode, hvor forbrugeren kan bruge sin fortrydelsesret;
3. Forbruger: den fysiske person, der ikke handler til formål, der er relateret til hans / hendes kommercielle, handelsmæssige, håndværksmæssige eller professionelle aktiviteter;
4. Dag: kalenderdag;
5. Digitalt indhold: data produceret og leveret i digital form;
6. Løbende resultatkontrakt: en kontrakt, der har til formål at levere varer, tjenesteydelser og/eller digitalt indhold i en given periode;
7. Bæredygtig databærer: ethvert middel, herunder e-mail, der giver forbrugeren eller iværksætteren mulighed for at gemme oplysninger rettet mod ham / hende personligt på en sådan måde, at fremtidig konsultation og brug er mulig i en periode, der svarer til det formål, som oplysningerne er bestemt til, og som muliggør uændret gengivelse af de lagrede oplysninger.
8. Fortrydelsesret : Forbrugerens mulighed for ikke at gå videre med fjernsalgsaftalen inden for fortrydelsesfristen;
9. Iværksætter: den fysiske eller juridiske person, der er medlem af Stichting Webshop Keurmerk, og som leverer produkter, (adgang til) digitalt indhold og / eller tjenester til forbrugere på afstand;
10. Fjernsalgsaftale: en aftale indgået af iværksætteren og forbrugeren inden for rammerne af et organiseret system til fjernsalg af produkter, digitalt indhold og/eller tjenester, hvorved der udelukkende eller yderligere gøres brug af en eller flere teknologier til fjernkommunikation op til aftalens indgåelse;
11. Standardfortrydelsesformular: den europæiske standardfortrydelsesformular i bilag 1;
12. Teknologi til fjernkommunikation: et middel, der skal bruges til at indgå en aftale, uden at forbrugeren og iværksætteren er sammen på samme sted på samme tid.

Artikel 2 – Iværksætterens identitet

Illumade B.V.
François HaverSchmidtwei 2
8914 BC Leeuwarden
+31 0 854019637
kontakt@illumade.com
Handelskammerets nummer; 60513942
Momsidentifikationsnummer; NL853943618B01

Hvis iværksætterens aktivitet er underlagt en relevant licensordning: oplysninger om den tilsynsførende myndighed;

Hvis iværksætteren udøver et lovreguleret erhverv:

  • den faglige sammenslutning eller faglige organisation, som han er medlem af
  • titlen på hans erhverv, det sted i EU eller i Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde, hvor den er tildelt
  • en henvisning til de regler for faglig praksis, der gælder i Nederlandene, og oplysninger om, hvor og hvordan man kan få adgang til disse regler for faglig praksis.

Artikel 3 – Anvendelighed

  1. Disse generelle vilkår og betingelser gælder for ethvert tilbud fra iværksætteren og for enhver fjernsalgsaftale, der indgås af iværksætteren og forbrugeren.
  2. Før indgåelse af en fjernkontrakt skal iværksætteren stille teksten til disse generelle vilkår og betingelser til rådighed gratis og så hurtigt som muligt. Hvis dette med rimelighed er umuligt, skal iværksætteren angive, på hvilken måde de generelle vilkår og betingelser kan inspiceres, og at de vil blive sendt gratis, hvis det ønskes, inden fjernkontrakten indgås.
  3. Hvis fjernsalgsaftalen indgås elektronisk, kan teksten til disse generelle vilkår og betingelser, i modsætning til det foregående afsnit og inden fjernsalgsaftalen indgås, også leveres til forbrugeren elektronisk på en sådan måde, at forbrugeren let kan gemme den på en langvarig databærer. Hvis dette med rimelighed er umuligt, vil det blive specificeret, hvor de generelle vilkår og betingelser kan ses elektronisk, og at de vil blive sendt til på forbrugerens anmodning gratis, enten via elektroniske midler eller på anden måde, inden fjernsalgsaftalen indgås;
  4. I tilfælde af at specifikke produkt- eller servicebetingelser gælder ud over disse generelle vilkår og betingelser, gælder andet og tredje afsnit tilsvarende, og i tilfælde af modstridende vilkår og betingelser kan forbrugeren altid påberåbe sig den gældende bestemmelse, der er mest gunstig for ham / hende.

Artikel 4 – Tilbuddet

  1. Hvis et tilbud er tidsbegrænset, eller hvis der gælder visse betingelser, skal det udtrykkeligt fremgå af tilbuddet.
  2. Tilbuddet indeholder en fuldstændig og nøjagtig beskrivelse af de tilbudte produkter, digitalt indhold og/eller tjenester. Beskrivelsen er tilstrækkelig detaljeret til, at forbrugeren kan vurdere produkterne eller tjenesterne og/eller det digitale indhold på passende vis. Hvis iværksætteren gør brug af billeder, er de sandfærdige billeder af de tilbudte produkter og/eller tjenester. Åbenlyse fejl eller fejl i tilbuddet binder ikke iværksætteren.
  3. Alle tilbud indeholder sådanne oplysninger, at det er klart for forbrugeren, hvilke rettigheder og forpligtelser der er forbundet med at acceptere tilbuddet.

Artikel 5 – Kontrakten

  1. Med forbehold af bestemmelserne i stk. 4 bliver kontrakten gyldig, når forbrugeren har accepteret tilbuddet og opfyldt de fastsatte vilkår og betingelser.
  2. Hvis forbrugeren har accepteret tilbuddet via elektroniske midler, skal iværksætteren straks bekræfte modtagelsen af at have accepteret tilbuddet via elektroniske midler. Så længe modtagelsen af nævnte accept ikke er bekræftet, kan forbrugeren afvise kontrakten.
  3. Hvis kontrakten indgås elektronisk, vil iværksætteren træffe passende tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger for den elektroniske dataoverførsel og sikre et sikkert webmiljø. Hvis forbrugeren kan betale elektronisk, skal iværksætteren overholde passende sikkerhedsforanstaltninger.
  4. Iværksætteren kan inden for lovens grænser indsamle oplysninger om forbrugerens evne til at opfylde sine betalingsforpligtelser og alle fakta og faktorer, der er relevante for en ansvarlig indgåelse af fjernsalgsaftalen. Hvis iværksætteren på baggrund af resultaterne af denne undersøgelse har gode grunde til ikke at indgå kontrakten, er han lovligt berettiget til at afvise en ordre eller anmodning, der understøttes af grunde, eller til at knytte særlige vilkår til gennemførelsen.
  5. Før levering af produktet skal iværksætteren sende følgende oplysninger sammen med produktet, tjenesten eller det digitale indhold skriftligt eller på en sådan måde, at forbrugeren kan gemme dem på en tilgængelig måde på en langvarig databærer:
    1. besøgsadressen på iværksætterens forretningssted, hvor forbrugeren kan komme i kontakt med eventuelle klager;
    2. betingelserne for og den måde, hvorpå forbrugeren kan udøve fortrydelsesretten, eller i givet fald klare oplysninger om, at han er undtaget fra fortrydelsesretten;
    3. oplysninger om eksisterende eftersalgsservice og garantier;
    4. Prisen inklusive alle afgifter på produktet, tjenesten eller det digitale indhold, hvor det er relevant leveringsomkostningerne og betalingsmåden, levering eller gennemførelse af fjernsalgsaftalen;
    5. kravene til annullering af aftalen, hvis aftalen har en varighed på mere end et år eller på ubestemt tid.
    6. standardformularen for tilbagetrækning, hvis forbrugeren har ret til tilbagetrækning.
  6. I tilfælde af en kontrakt om løbende ydelse gælder bestemmelsen i det foregående afsnit kun for den første levering.

Artikel 6 – Fortrydelsesret

I tilfælde af produkter:

  1. Forbrugeren kan afvise en købsaftale for et produkt uden at give grunde til en refleksionsperiode på mindst 14 dage. Iværksætteren kan spørge forbrugeren om årsagen til tilbagetrækningen, men kan ikke tvinge ham til at angive sin(e) årsag(er).
  2. Den i stk. 1 nævnte betænkningstid begynder den dag, hvor produktet modtages af forbrugeren eller af en tredjepart, der er udpeget af ham på forhånd, og som ikke er transportøren, eller
    1. hvis forbrugeren bestilte flere produkter i samme rækkefølge: den dag, hvor forbrugeren eller en tredjepart udpeget af ham modtog det sidste produkt. Iværksætteren kan afvise en ordre på flere produkter med forskellige leveringsdatoer, forudsat at han tydeligt informerer forbrugeren forud for ordreprocessen.
    2. hvis leveringen af et produkt består af flere partier eller dele: den dag, hvor forbrugeren eller en tredjepart udpeget af ham modtog det sidste parti eller den sidste del.
    3. i tilfælde af en aftale om regelmæssig levering af produkter i løbet af en given periode: den dag, hvor forbrugeren eller en tredjepart udpeget af ham modtog det første produkt.

I tilfælde af tjenester og digitalt indhold, der ikke leveres på en fysisk bærer:

  1. Forbrugeren kan opsige en aftale om tjenester eller en aftale om levering af digitalt indhold, der ikke leveres på en fysisk bærer, uden at give grunde i mindst 14 dage. Iværksætteren kan spørge forbrugeren om årsagen til tilbagetrækningen, men kan ikke tvinge ham til at angive sin(e) grund(e).
  2. Den i artikel 3 omhandlede betænkningstid begynder dagen efter aftalens indgåelse.

Forlænget betænkningstid for produkter, tjenester og digitalt indhold, der ikke er leveret på en fysisk transportør, hvis der ikke er givet oplysninger om fortrydelsesretten:

  1. Hvis iværksætteren ikke har givet forbrugeren de lovpligtige oplysninger om fortrydelsesretten eller ikke har leveret standardformularen til fortrydelse, udløber refleksionsperioden tolv måneder efter afslutningen af den oprindelige refleksionsperiode i overensstemmelse med den refleksionsperiode, der er fastlagt i de foregående underklausuler i denne artikel.
  2. Hvis den erhvervsdrivende har givet forbrugeren de oplysninger, der er nævnt i den foregående artikel, inden for 12 måneder efter startdagen for den oprindelige betænkningstid, udløber betænkningstiden 14 dage efter den dag, hvor forbrugeren modtog oplysningerne.

Artikel 7 – Forbrugerens forpligtelser i betænkningstiden

  1. I denne periode skal forbrugeren håndtere produktet og emballagen med omhu. Forbrugeren må kun pakke produktet ud eller bruge det i det omfang, det er nødvendigt for at fastslå produktets art, egenskaber og virkning. Udgangspunktet er, at forbrugeren kun må håndtere og undersøge produktet på samme måde, som man må håndtere et produkt i en butik.
  2. Forbrugeren hæfter kun for den forringelse af varens værdi, som skyldes en håndtering af varen, der går ud over, hvad der er tilladt i henhold til stk. 1.
  3. Forbrugeren er ikke ansvarlig for produktets værdiforringelse, hvis iværksætteren ikke har givet ham alle juridiske oplysninger om fortrydelsesretten inden indgåelse af aftalen.

Artikel 8 – Udøvelse af forbrugerens fortrydelsesret og omkostninger

  1. Hvis forbrugeren udøver sin fortrydelsesret, skal han underrette iværksætteren utvetydigt med standardformularen til fortrydelse inden for betænkningstiden.
  2. Forbrugeren skal returnere produktet eller levere det til (den autoriserede repræsentant for) iværksætteren så hurtigt som muligt, men inden for 14 dage regnet fra dagen efter den meddelelse, der er nævnt i stk. 1. Dette behøver ikke at blive gjort, hvis iværksætteren tilbød at afhente produktet selv. Forbrugeren overholdt perioden for returnering af produktet under alle omstændigheder, hvis produktet returneres inden udløbet af refleksionsperioden.
  3. Forbrugeren skal returnere produktet med alt leveret tilbehør og hvis det er rimeligt muligt i original tilstand og emballage og i overensstemmelse med rimelige og klare instruktioner givet af iværksætteren.
  4. Risikoen og bevisbyrden for korrekt og rettidig udøvelse af fortrydelsesretten påhviler forbrugeren.
  5. Forbrugeren skal bære de direkte omkostninger ved at returnere produktet. Hvis iværksætteren ikke har rapporteret, at forbrugeren skal bære disse omkostninger, eller hvis iværksætteren påpegede, at han selv vil bære omkostningerne, behøver forbrugeren ikke at betale omkostningerne ved returnering af produktet.
  6. Hvis forbrugeren trækker sig tilbage efter først udtrykkeligt at have anmodet om, at udførelsen af en tjeneste eller levering af gas, vand eller elektricitet, der ikke er gjort klar til salg, ikke påbegyndes i et begrænset volumen eller en given mængde i refleksionsperioden, skal forbrugeren betale entreprenøren et beløb, der svarer til den del af forpligtelsen, der allerede er udført på tidspunktet for tilbagetrækningen sammenlignet med den fulde opfyldelse af forpligtelsen.
  7. Forbrugeren bærer ikke omkostningerne til udførelse af tjenester til levering af vand, gas eller elektricitet, der ikke var gjort klar til salg i et begrænset volumen eller mængde, eller til levering af fjernvarme, hvis
    1. entreprenøren ikke har givet forbrugeren de lovpligtige oplysninger om fortrydelsesret, kompensation for omkostninger i tilfælde af fortrydelse eller standardformularen for fortrydelse, eller
    2. hvis forbrugeren ikke udtrykkeligt har anmodet om, at udførelsen af tjenesteydelsen eller leveringen af gas, vand og elektricitet eller fjernvarme påbegyndes i betænkningstiden.
  8. Forbrugeren bærer ikke nogen omkostninger for hel eller delvis levering af digitalt indhold, der ikke er gemt på en fysisk bærer, hvis
    1. han ikke forud for leveringen udtrykkeligt har givet samtykke til at påbegynde opfyldelsen af aftalen inden udløbet af betænkningstiden;
    2. han ikke anerkendte at miste sin fortrydelsesret, da han gav sit samtykke; eller
    3. iværksætteren undlod at bekræfte forbrugerens erklæring.
  9. Hvis forbrugeren udnytter sin fortrydelsesret, ophører alle yderligere aftaler i kraft af loven.

Artikel 9 – Iværksætterens forpligtelser i tilfælde af fortrydelse

  1. Hvis iværksætteren gør det muligt at give meddelelse om tilbagetrækning elektronisk, skal han straks sende en kvittering for modtagelse.
  2. Iværksætteren skal tilbagebetale alle betalinger foretaget af forbrugeren, herunder eventuelle leveringsomkostninger, som forbrugeren kan opkræve for det returnerede produkt, så hurtigt som muligt, men inden for 14 dage efter den dag, hvor forbrugeren underrettede ham om tilbagetrækningen. Medmindre iværksætteren tilbyder at afhente produktet selv, kan han vente med at betale tilbage, indtil han har modtaget produktet, eller indtil forbrugeren har bevist, at han har returneret produktet, alt efter hvad der sker først.
  3. Iværksætteren skal bruge de samme betalingsmidler, som forbrugeren brugte, medmindre forbrugeren giver sit samtykke til en anden metode. Refusionen er gratis for forbrugeren.
  4. Hvis forbrugeren har valgt en dyrere leveringsmetode i stedet for den billigste standardlevering, behøver iværksætteren ikke at godtgøre de ekstra omkostninger for den dyrere metode.

Artikel 10 – Udelukkelse af fortrydelsesretten

Iværksætteren kan udelukke følgende produkter og tjenester fra fortrydelsesretten, men kun hvis iværksætteren meddelte dette tydeligt, når han fremsatte tilbuddet eller under alle omstændigheder i god tid inden aftalens indgåelse:

  1. Produkter eller tjenester med en pris, der er underlagt udsving på det finansielle marked, som iværksætteren ikke har nogen indflydelse på, og som kan forekomme inden for fortrydelsesperioden;
  2. Aftaler, der indgås under en offentlig auktion. En offentlig auktion defineres som en salgsmetode, hvor iværksætteren tilbyder produkter, digitalt indhold og/eller tjenester til forbrugeren, der er personligt til stede eller har mulighed for at være personligt til stede på auktionen under ledelse af en auktionarius, og hvor den vindende budgiver er forpligtet til at købe produkterne, det digitale indhold og/eller tjenesterne.
  3. Serviceaftaler, efter fuld udførelse af servicen, men kun hvis
    1. udførelsen startede med forbrugerens udtrykkelige forudgående samtykke; og
    2. forbrugeren oplyste, at han vil miste sin fortrydelsesret, så snart iværksætteren har opfyldt aftalen fuldt ud.
  4. Tjenesteydelsesaftaler om at stille indkvartering til rådighed i en bestemt periode og til andre formål end beboelse, godstransport, biludlejning og catering;
  5. Aftaler om fritidsaktiviteter, når der er aftalt en bestemt dato eller periode for udførelsen i aftalen;
  6. Produkter, der er fremstillet i overensstemmelse med forbrugerens specifikationer, som ikke er præfabrikerede, og som er fremstillet på grundlag af en forbrugers individuelle valg eller beslutning, eller som er beregnet til en bestemt person;
  7. Letfordærvelige produkter eller produkter med begrænset holdbarhed.
  8. Forseglede produkter, som af sundheds- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt;
  9. Produkter, som på grund af deres natur er uigenkaldeligt blandet med andre produkter;
  10. Alkoholiske drikke, hvor prisen er aftalt ved aftalens indgåelse, men hvor leveringen først kan finde sted efter 30 dage, og hvis reelle værdi afhænger af udsving på markedet, som entreprenøren ikke kan påvirke.
  11. Forseglede lyd- og videooptagelser og computerprogrammer, hvor forseglingen blev brudt efter levering;
  12. Aviser, tidsskrifter eller magasiner, med undtagelse af abonnementer på dem;
  13. Levering af digitalt indhold på anden måde end på en fysisk bærer, men kun hvis:
    1. ydelsen blev påbegyndt med forbrugerens udtrykkelige forudgående samtykke;
    2. forbrugeren har oplyst, at han vil miste sin fortrydelsesret ved at gøre dette.

Artikel 11 – Prisen

  1. Priserne på de leverede produkter og/eller tjenester må ikke hæves i den gyldighedsperiode, der er angivet i tilbuddet, med forbehold for prisændringer som følge af ændringer i momssatserne.
  2. I modsætning til det foregående afsnit kan iværksætteren tilbyde produkter eller tjenester, hvis priser er underlagt udsving på det finansielle marked, der er uden for iværksætterens kontrol, til variable priser. Tilbuddet vil angive muligheden for at være underlagt udsving og det faktum, at eventuelle angivne priser er målpriser.
  3. Prisstigninger inden for 3 måneder efter kontraktens indgåelse er kun tilladt, hvis de er en følge af ny lovgivning.
  4. Prisstigninger fra 3 måneder efter kontraktens indgåelse er kun tilladt, hvis iværksætteren har fastsat det, og
    1. de er resultatet af lovbestemmelser eller bestemmelser, eller
    2. forbrugeren har beføjelse til at annullere kontrakten inden den dag, hvor prisstigningen starter.
  5. Alle priser, der er angivet i forbindelse med levering af produkter eller tjenester, er inklusive moms.

Artikel 12 – Opfyldelse af en aftale og ekstra garanti

  1. Iværksætteren garanterer, at produkterne og/eller tjenesterne er i overensstemmelse med kontrakten, med de specifikationer, der er anført i tilbuddet, med rimelige krav til anvendelighed og/eller pålidelighed og med de eksisterende lovbestemmelser og/eller offentlige forskrifter på dagen for kontraktens indgåelse. Hvis det er aftalt, garanterer iværksætteren også, at produktet er egnet til andet end normal brug.
  2. En ekstra garanti, der tilbydes af iværksætteren, hans leverandør, producent eller importør, påvirker aldrig de rettigheder og krav, som forbrugeren kan udøve mod iværksætteren om manglende opfyldelse af iværksætterens forpligtelser, hvis iværksætteren har undladt at opfylde sin del af aftalen.
  3. Ved “ekstra garanti” forstås enhver forpligtelse fra iværksætteren, hans leverandør, importør eller producent, hvor han overdrager visse rettigheder eller krav til forbrugeren, der går længere, end han er lovligt forpligtet til, hvis han ikke overholder sin del af aftalen.

Artikel 13 – Levering og udførelse

  1. Iværksætteren skal udvise den bedst mulige omhu ved bestilling og udførelse af produktordrer og ved vurdering af anmodninger om levering af tjenesteydelser.
  2. Leveringsstedet er på den adresse, som forbrugeren har oplyst til entreprenøren.
  3. Med behørig overholdelse af bestemmelserne i artikel 4 i disse generelle vilkår og betingelser skal iværksætteren udføre accepterede ordrer med passende hastighed, men mindst inden for 30 dage, medmindre der er aftalt en anden leveringsperiode. Hvis leveringen er forsinket, eller hvis en ordre ikke kan opfyldes eller kun kan opfyldes delvist, skal forbrugeren informeres om dette inden for en måned efter bestilling. I sådanne tilfælde har forbrugeren ret til at afvise kontrakten gratis og med ret til mulig kompensation.
  4. Efter afvisning i overensstemmelse med det foregående afsnit skal iværksætteren straks returnere den betaling, som forbrugeren har foretaget, men mindst inden for 30 dage efter afvisning.
  5. Risikoen for tab og/eller skade på produkter bæres af iværksætteren indtil tidspunktet for levering til forbrugeren eller en repræsentant, der er udpeget på forhånd og gjort kendt for forbrugeren, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.

Artikel 15 – Betaling

  1. Medmindre andet er fastsat i aftalen eller i de supplerende betingelser, skal de beløb, der skal betales af forbrugeren, afregnes inden for 14 dage efter betænkningstiden, eller hvis der ikke er nogen betænkningstid inden for 14 dage efter aftalens indgåelse. I tilfælde af en aftale om levering af en tjeneste starter denne periode den dag, hvor forbrugeren modtog bekræftelsen af aftalen.
  2. Ved salg af produkter til forbrugere er det ikke tilladt at forhandle om en forudbetaling på mere end 50 % i de generelle vilkår og betingelser. Hvis der er aftalt en forudbetaling, kan forbrugeren ikke gøre nogen ret gældende vedrørende udførelsen af den pågældende ordre eller den eller de pågældende tjenester, før den aftalte forudbetaling er foretaget.
  3. Forbrugeren har pligt til straks at informere entreprenøren om mulige unøjagtigheder i de betalingsoplysninger, der blev givet eller specificeret.
  4. Hvis forbrugeren ikke har overholdt sin betalingsforpligtelse (r) i tide, og iværksætteren har påpeget ham, at betalingen var forsinket og givet forbrugeren en periode på 14 dage til at overholde betalingsforpligtelserne, skal forbrugeren betale den lovbestemte rente på det skyldige beløb, og iværksætteren er berettiget til at opkræve forbrugeren eventuelle udenretslige inkassoomkostninger. Disse udenretslige inddrivelsesomkostninger udgør ikke mere end 15% for udestående beløb op til € 2.500, 10% for de følgende € 2.500 og 5% for de følgende € 5.000, med et minimum på € 40. Iværksætteren kan afvige fra de ovennævnte beløb og procentsatser til fordel for forbrugeren.

Article 15 – Payment

  1. Unless otherwise stipulated in the agreement or in the additional conditions, the amounts to be paid by the Consumer must be settled within 14 days after the period of reflection, or if there is no period of reflection within 14 days after concluding the agreement. In case of an agreement to provide a service, this period starts on the day that the Consumer received the confirmation of the agreement.
  2. When selling products to Consumers, it is not permitted to negotiate an advance payment of more than 50% in the General Terms and Conditions. If an advance payment was agreed, the Consumer may not assert any right regarding the execution of the order in question or the service(s) in question before making the agreed advance payment.
  3. The Consumer has the duty to inform the Entrepreneur promptly of possible inaccuracies in the payment details that were given or specified.
  4. In case the Consumer has not complied with his payment obligation(s) in time, and the Entrepreneur has pointed out to him that the payment was late and allowed the Consumer a period of 14 days to comply with the payment obligations, the Consumer is to pay the statutory interest on the amount payable and the Entrepreneur is entitled to charge the Consumer with any extrajudicial collection costs. These extrajudicial collection costs amount to no more than 15% for outstanding amounts up to € 2,500, 10% for the following € 2,500 and 5% for the following € 5000, with a minimum of € 40. The Entrepreneur may deviate from the aforementioned amounts and percentages in favour of the Consumer.

Artikel 16 – Klageprocedure

  1. Iværksætteren har en velkendt klageprocedure og behandler klagen i overensstemmelse med denne klageprocedure.
  2. Klager over udførelsen af aftalen skal indsendes fuldt ud og tydeligt beskrevet til iværksætteren inden for en rimelig tid efter, at forbrugeren har opdaget manglerne.
  3. Klager, der indsendes til iværksætteren, vil blive besvaret inden for en periode på 14 dage fra modtagelsesdatoen. Hvis en klage kræver en forudsigelig længere behandlingstid, vil iværksætteren svare inden for perioden på 14 dage med en meddelelse om modtagelse og en angivelse af, hvornår forbrugeren kan forvente et mere detaljeret svar.
  4. En klage over et produkt, en tjeneste eller iværksætterens tjeneste kan også indsendes via en klageformular på forbrugersiden på hjemmesiden for Stichting Webshop Keurmerk (link). Klagen vil derefter blive sendt både til den relevante iværksætter og til Stichting Webshop Keurmerk.
  5. Webshop Keurmerk vil ikke behandle en tvist eller afbryde håndteringen, hvis iværksætteren har fået betalingsstandsning, er blevet erklæret konkurs eller faktisk har afsluttet sine forretningsaktiviteter, eller webshoppen er blevet suspenderet eller annulleret af Webshop Keurmerk.
  6. En tvist vil kun blive behandlet af Webshop Keurmerk, hvis forbrugeren først har indsendt sin klage til iværksætteren inden for en rimelig tid.
  7. Senest 12 måneder efter at tvisten er opstået, skal tvisten indgives skriftligt til Webshop Keurmerk.
  8. Det er også muligt at registrere klager via den europæiske ODR-platform (link).

Artikel 17 – Tvister

  1. Kun hollandsk lov gælder for aftaler mellem iværksætteren og forbrugeren, som disse generelle vilkår og betingelser gælder for. Også selvom forbrugeren bor i udlandet.
  2. Wienerkonventionen om salg gælder ikke.

Artikel 18 – Supplerende eller afvigende bestemmelser

Yderligere bestemmelser eller afvigelser fra disse vilkår og betingelser må ikke være til skade for forbrugeren og skal registreres skriftligt eller på en sådan måde, at de kan opbevares af forbrugeren på en tilgængelig måde på et varigt medium.

Artikel 19 – Ændring af de generelle vilkår og betingelser for Stichting Webshop Keurmerk

Når Stichting Webshop Keurmerk foretager en ændring, vil vi informere iværksætteren via nyhedsbrevet og placere de nyeste betingelser på vores hjemmeside (https://www.keurmerk.info/nl/algemene-voorwaarden/).

Ændringer af disse vilkår og betingelser træder først i kraft, efter at de er blevet offentliggjort på passende vis, underforstået at i tilfælde af gældende ændringer i løbet af et tilbuds løbetid vil den mest fordelagtige bestemmelse for forbrugeren have forrang.

Adresse Stichting Webshop Keurmerk:
Willemsparkweg 193,
1071 HA Amsterdam.

Webshop trustmark